ریشه کنی موریانه ها تخصص ماست


ورود موریانه به خانه چگونه اتفاق می افتد؟

موریانه ها چگونه به خانه ها وارد می شوند؟

موریانه ها چگونه وارد خانه می شوند؟

 

اگر هرگز در خانه خود با موریانه ها روبرو نشده اید، می توانید خود را فردی بسیار خوش شانس بدانید به این دلیل که در ایالات متحده، موریانه ها (به همراه سایر آفات مشابه) هرساله 30 میلیارد دلار خسارت به سازه های ساخته شده توسط انسان و محصولات زراعی وارد می کنند. علاوه بر این، صاحب خانه ها هزینه های زیادی برای تعمیر خسارت های ناشی از موریانه ها در اموال خود متقبل شده اند. بنابراین اگر قبلاً هرگز با این آفت مواجه نشده اید، مطمئناً از دردسرهای قابل توجهی در امان بوده اید. با جلوگیری از ورود موریانه به خانه می توانید مانع از ایجاد این خسارات در خانه شوید.

 

در وهله اول موریانه ها از کجا می آیند؟

 

به طور کلی، در بسیاری از مناطق دنیا باید به سه نوع موریانه مشخص و شایع فکر کنید، که می توانند به روشهای مختلف وارد خانه شوند.

 

موریانه های چوب خشک

 

نوع اول موریانه های چوب خشک و موریانه های چوب مرطوب هستند که به طور معمول در مناطقی که در آن زمستان به دمای انجماد نمی رسد زندگی می کنند. وقتی اجتماع موریانه ها در هر شکاف از قسمت چوبی خانه پیدا می شوند، یک لانه ایجاد می کنند و نقطه ورودی آن را درز می گیرند پس از آن، آنها تخمگذاری برای تشکیل کلونی خود را شروع می کنند، که بزرگ و بزرگتر می شوند تا وقتی که آسیب قابل توجهی به خانه وارد کنند و این اتفاق می تواند در حدود دو سال رخ دهد.

 

 

موریانه های زیرزمینی

 

از سوی دیگر، نوع دیگر موریانه، موریانه زیرزمینی است که همانطور که از نامش پیداست، در زیر زمین زندگی می کند. به همین دلیل، می تواند طیف گسترده تری از تغییرات دما را نسبت به انواع موریانه های چوب تحمل کند، بنابراین می تواند در هر حالت، بیشتر زنده بمانند. شاید متداول ترین راه نفوذ موریانه های زیرزمینی به ملک شما، ارتباط بین زمین و چوب در خانه باشد. این شامل پله های ایوان، چارچوب درب و کف خانه است گزینه دیگر برای موریانه ها این است که بتوانند شکاف ها یا سوراخ هایی را در فونداسیون یا ملات آجری پیدا کنند.

 

از آنجا که از زیرزمین می آیند، موریانه های زیرزمینی معمولاً از تراز سطح زمین وارد خانه می شوند، اما می توانند سوراخ یا شکاف هایی نیز داشته باشند که چند متر بالاتر از سطح زمین قرار دارند اینکار را با ساختن تونل های گلی که از آنها به عنوان مسیر حرکت استفاده می کنند، انجام دهند آنها برای زنده ماندن به خاک احتیاج دارند.

 

کلونی های موریانه

 

موریانه ها مانند مورچه ها، در کلونی هایی متشکل از کارگران، سربازان و ملکه های تخمگذار زندگی می کنند و همه آنها برای پیداکردن منبع غذاییشان یعنی چوب، کار می کنند. در صورتی که موریانه در جایی از خانه یافت شوند و امکان تکثیر آزادانه داشته باشند، تمام اجزای چوبی خانه می توانند به شدت آسیب ببینند. نه تنها یکپارچگی سازه خانه شما به خطر می افتد بلکه شما با هزینه های بالای تعمیر خسارت و همچنین از بین بردن آفات روبرو خواهید شد تا تمام آفات از بین رفته و امکان بازگشت نداشته باشند.

نکته اصلی در محافظت از دارایی های تان، بررسی دقیق هر گونه مشکل و هجوم از سوی موریانه ها است استفاده از متخصصان در شناسایی علائم و نقاط ورود بالقوه و نیز اقدامات مهمی که می توانید در مورد موریانه ها از آن استفاده کنید،حائز اهمیت است.

 

چگونه موریانه ها وارد خانه شما می شوند؟

 

احتمالاً تهدیدی بزرگتر از ورود و دسترسی موریانه به یک ملک، وجود نداشته باشد. موریانه ها به دلیل تمایل زیادشان برای مصرف چوب، با سرعت نگران کننده ای به خانه ها آسیب می رسانند. اغلب اوقات، خانه ها به تعمیر نیاز دارند زیرا این بنا با خسارت قابل توجه چوب موریانه از بین رفته است. تعمیرات آسیب به چوب که توسط موریانه ایجاد شده، می تواند بسیار گران باشد و به کارگیری ریشه کن کننده موریانه در کنار ترمیم آسیب های آن می تواند هزینه ها را دو برابر کند. به همین دلیل مهم است که از میان گزینه های خود، یک گزینه هوشمندانه که خودتان انجام دهید را انتخاب نمایید. برای اینکه در مقابله با موریانه خانه موفق باشید، باید بدانید که موریانه ها چگونه و از کجا به خانه شما می آیند.

 

دانستن اینکه چگونه موریانه ها راه خود را به داخل خانه پیدا می کنند و آنچه در وهله اول چه چیزی آن ها را به طرف خانه شما می کشاند یکی از بخش های اساسی برای جلوگیری از حمله آن ها است. با دانستن این موارد، می توانید از روش صحیح برای یافتن موریانه استفاده کنید و بدانید که در کجا باید آن ها را جستجو کنید، چه نشانه هایی از فعالیت موریانه وجود دارد و از چه نقاطی موریانه ها وارد می شوند.

 

 

دانستن آنچه موریانه ها را به خانه شما سوق می دهد

 

اساس چیزهایی که موریانه ها برای زنده ماندن و رشد آنها نیاز دارند ساده هستند، مهم نیست که با چه نوع هجومی از سوی موریانه مواجه هستید همه موریانه ها به مواد غذایی (در این حالت سلولز موجود در وسایل چوبی خانه)، گرما و سرپناه (چیز دیگری که خانه شما ارائه می دهد) و رطوبت، نیاز دارند.

 

تمام مواد چوبی که سازه خانه را تشکیل می دهند از زیرزمین، تا فونداسیون و تا اتاق زیرشیروانی می توانند تمام مواد غذایی مورد نیاز برای زندگی موریانه ها را فراهم کنند. مسائل مربوط به ساخت و ساز و لوله کشی در اطراف خانه که باعث انباشته شدن رطوبت می شود، مانند گودال هایی که در نزدیکی فونداسیون و تهویه مطبوع تشکیل می شوند، می تواند رطوبت مورد نیاز کلونی های موریانه را برای تخریب چوب در خانه ها فراهم کند.

 

چگونگی ورود موریانه ها به خانه از طریق درز و شکاف ها

 

وقتی صحبت از موریانه ها می شود، اندازه کوچک آن ها دسترسی به خانه ها را بسیار آسان می کند. موریانه ها می توانند از بین ترک هایی به اندازه کارت اعتباری نازک عبور کنند به همین دلیل است که با وجود درزگیری تمام روزنه های اطراف خانه همچنان می توانید در اطراف خانه موریانه ها را پیدا کنید. با این حال، درزگیری تمام شکاف ها و سوراخ های خانه تقریباً غیرممکن است، بنابراین موریانه ها ممکن است هنوز راهی برای نفوذ در داخل خانه پیدا کنند.

 

بسته به نوع موریانه، ممکن است نقاط ورودی مختلفی برایشان وجود داشته باشد که موریانه ها از آن استفاده می کنند تا وارد خانه شوند و در آنجا بگردند انواع مختلف موریانه ها و عادات نفوذ آنها را در زیر توضیح خواهیم داد.

 

موریانه های زیرزمینی چگونه داخل می شوند؟

 

موریانه های زیرزمینی واقعاً دوست ندارند در چوب زندگی کنند، همانطور که از نامشان پیدا است در درجه اول در زیر خاک زندگی می کنند موریانه های کارگر زیرزمینی به منظور یافتن غذا برای کلونی از لانه زیرزمینی خود به طرف خانه شما برای جستجوی سلولز حرکت می کنند. در حین جست و جو برای غذا، آنها تونل های گلی می سازند تا بتوانند به کلونی خود رفت و آمد کنند.

 

 

هنگام انجام بررسی و یافتن کلونی موریانه در خانه، باید اطمینان حاصل کنید که قسمت هایی از منزل خود را که چوب در آن با زمین در تماس است، مورد تهاجم موریانه قرار نگرفته است این قسمت ها می تواند شامل چارچوب درب ها، کف ها و پله های ایوان باشد در صورت مشاهده هرگونه تونل گلی در اطراف این مناطق، می توانید مطمئن باشید که از سوی موریانه زیرزمینی مورد تهاجم قرار گرفته اید. موریانه های زیرزمینی همچنین می دانند که از طریق ترکهای فونداسیون و ترکهایی که در ملات آجری وجود دارد، می توانند وارد خانه شوند. بعضی اوقات، آنها حتی از سوراخهای موجود در بلوکهای بتنی برای عبور از دیوارهای فونداسیون استفاده می کنند.

 

برای برطرف کردن مشکل موریانه زیرزمینی و قطع نقاط ورودی آنها، محیط اطراف را با خشک کردن مناطق نظیر رفع نشت لوله کشی، همچنین با بررسی مکان هایی که دارای رطوبت هستند همراه با بررسی علائم فعالیت موریانه ها، اصلاح کنید یکی از بهترین راههای انجام اینکار بررسی و اصلاح خاک دارای موریانه و همچنین مراقبت مستقیم چوب مورد تهاجم قرار گرفته، می باشد.

 

موریانه های چوب خشک و مرطوب چگونه به خانه وارد می شوند؟

 

هجوم موریانه های چوبی (موریانه های چوب خشک و موریانه های چوب مرطوب) به اندازه هجوم موریانه های زیرزمینی معمول نیستند، اما می توانند به همان اندازه مخرب باشند. برخلاف موریانه های زیرزمینی، موریانه های چوبی برای زنده ماندن به رطوبت احتیاج ندارند و دوست ندارند در زیر زمین زندگی کنند بلکه در همان چوبهایی که به آن حمله می برند، زندگی می کنند.

 

 

روشی که موریانه های چوبی می تواند به خانه شما راه یابند این است که جمعی از موریانه ها به خانه شما حرکت می کنند و در نقطه ورود به سازه قرار می گیرند، کم کم وارد آن می شوند لانه خود را در آن ایجاد می کنند و پس از آن خودشان را در داخل لانه پنهان می کنند و شروع به تخم گذاری می نمایند با گذشت زمان، کلونی می تواند دقیقاً در نزدیک شما و در خانه شما بزرگ شود و این زمانی است که آسیب جدی موریانه چوبی خودش را نشان می دهد. موریانه های چوبی تونلهای گلی ایجاد نمی کنند که باعث می شود تشخیص آنها سخت تر شود با این حال، روش تشخیص وجود آنها فضولات جمع شده آن ها در نزدیکی چوب است.

 

جلوگیری از ورود موریانه های چوبی به خانه

 

جلوگیری از هجوم موریانه چوبی به دلیل اینکه قادر به ورود به خانه در هر طبقه است، و مانند موریانه زیرزمینی فقط از زمین نزدیک فونداسیون وارد نمی شود، بسیار مشکل می باشد برخی از متداول ترین راههای ورود آنها از طریق منافذ موجود در اتاق زیرشیروانی یا فونداسیون، وجود شکاف در اطراف چارچوب پنجره ها، چارچوب درب ها، کف و روکش سقف و یا حتی از اثاثیه ای که ممکن است چوب آن به طور نامشخص مورد هجوم موریانه قرار گرفته باشد، می باشد. برای جلوگیری از ورود موریانه های چوبی، چوب های فضای بیرون منزل خود را در وضعیت مطلوبی نگهدارید، درختان و درختچه ها را از خانه خود دور کنید، هیزم ها را نیز از خانه خود دور نگهدارید.

سم موریانه ترمیدور

سم موریانه کش ترمیدور- ریشه کنی موریانه - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: