ریشه کنی موریانه ها تخصص ماست


موریانه ها از چه چیزهایی تغذیه میکنند؟

تغذیه موریانه ها از چه چیزی است؟

موریانه ها آفات ترسناکی هستند زیرا می توانند آسیب های جدی به فضای خانه وارد نمایند. در واقع میزان خسارت آن ها به حدی زیاد است که در مورد آن ها افسانه های زیادی ساخته شده است. در این افسانه ها تصویری از موریانه را با آرواره های فولادی به ذهن می آورند که قادر به خوردن هر چیزی هستند. آن ها هر چیزی که بر سر راهشان قرار دارد را می خورند تا به چوب برسند؛ اما موریانه ها در واقع نمی توانند همه چیز را بخورند بلکه تغذیه موریانه ها عمدتاً از چوب است و با نقب زدن، از آن به عنوان لانه و پناهگاه استفاده می نمایند.

 

موریانه ها برای حمله به خانه شما و خوردن همه وسایل ساخته شده از چوب، به مدت زمان کمی نیاز دارند و با وجود آن که به عنوان آفت چوب شناخته می شوند، می توانند بر سایر وسایل موجود در خانه از جمله لباس ها نیز تأثیر بگذارند و خسارت زیادی را به شما وارد نمایند.

 

تغذیه موریانه ها از چه چیزی است؟

 

معمولاً موریانه ها در کنار خوردن چوب، از سایر سازه ها و وسایل موجود در خانه نیز تغذیه می کنند اما چه چیزی در چوب وجود دارد که موریانه ها را به آن جذب می نماید؟ در چوب ماده ای به نام سلولز وجود دارد که موریانه ها به هنگام خوردن چوب در جستجوی آن هستند، سلولز در گیاهان و وسایلی که از ترکیبات گیاهی ساخته شده اند وجود دارد، بنابراین چوب های به کار رفته در نمای داخلی و اطراف خانه که از درختان تهیه شده اند حاوی موادی هستند که موریانه ها از آن ها تغذیه می کنند.

 

موریانه ها تقریباً هر چیز مرتبط با سلولز را می خورند

 

هزاران گونه موریانه وجود دارد، آن چه میان آن ها مشترک است نوع غذای مصرفی است، که باید حاوی سلولز باشد، به این ترتیب موریانه ها هر چیزی را که حاوی این ماده باشد می خورند. کتاب ها و کاغذهای دیواری شما، ممکن است در معرض خطر باشند زیرا از کاغذ ساخته شده اند و مملو از سلولز هستند؛ با این حال، آن چه ممکن است شما را غافلگیر کند این واقعیت است که موریانه ها بسیار مایل به جویدن لباس های شما و سوراخ کردن پارچه ها هستند.

 

پارچه هایی مانند پنبه و کتان از گیاهان تهیه می شوند و به دلیل این که حاوی سلولز هستند موریانه ها از جویدن آن ها، دریغ نخواهند کرد و برای بقای خود از آن ها استفاده می نمایند و چه کسی می داند شاید آن ها حتی از خوردن غذایی مثل یک لباس مد روز، لذت هم ببرند.

 

 

به محض پیدا کردن موریانه، هر چه سریع تر برای دفع آن اقدام کنید

 

وقتی لباس های شما حاوی علائم حضور موریانه ها باشند، احتمال این که این آفت کل وسایل شما را آلوده کرده باشد بسیار زیاد است. این مشکل ممکن است گسترده باشد پس از یک یا سه دوره تغذیه از لباس های شما، این آفات احتمالاً سراغ وسایل و مکان های جدید تر می روند. شما می توانید با تمیز کردن کامل کمد و شستشوی سریع لباس خود وضعیت را بهبود دهید، اما در این صورت شما فقط سطوح را تمیز کرده اید. بنابراین با استفاده از سموم مخصوص دفع موریانه با قابلیت نفوذ بالا، به طور دائمی از شر این آفات سیری ناپذیر خلاص شوید. با این روش شما خیالتان راحت است که آن ها به طور کامل از بین رفته اند.

 

آیا موریانه ها می توانند از طریق لباس پخش شوند؟

 

موریانه ها تهدید بزرگی برای خانه شما هستند. چگونه این آفات خطرناک، راه خود را به سمت خانه شما پیدا می کنند؟ آیا موریانه ها می توانند از طریق لباس پخش شوند؟ درباره موریانه ها، زیستگاه مورد علاقه و رفتار آن ها اطلاعات بیشتری کسب کنید. به این ترتیب بهتر می توانید از خانه خود در برابر تهدید این حشرات محافظت نمایید.

 

بیشترین سؤالی که معمولاً در مورد موریانه ها پرسیده می شود، این است که موریانه ها چگونه گسترش می یابند؟ حقیقت موضوع این است که بیشتر صدمات جدی وارد شده به یک خانه، توسط گونه های زیرزمینی موریانه ایجاد می شود.

 

این موریانه ها ترجیح می دهند نزدیک خاک باشند تا رطوبت مورد نیاز برای بقای خود را به دست آورند. موریانه های زیر زمینی، به دلیل این که در زیر زمین و داخل چوب پنهان می شوند مشکل ساز تر هستند این موریانه ها از طریق تونل های گلی، حفره های درون چوب، ترک های امتداد دیوار و از طریق تماس زمین با چوب، منتقل می شوند. از آن جایی که این موریانه ها زیر زمین زندگی می کنند، انتقال آن ها به جای دیگری روی لباس شما بعید به نظر می رسد، مگر در مدت کوتاهی که لانه ی آن ها را تازه پیدا کرده اید.

 

آیا موریانه ها می توانند با چمدان سفر کنند؟

 

اگر موریانه ای را در خانه یا لباس خود مشاهده کردید احتمالاً آن موریانه، موریانه چوب خشک است. موریانه های چوب خشک همان طور که از نام آن ها پیداست، بیشتر بالای زمین و در چوب خشک یافت می شوند. این موریانه ها دوست دارند زیر لبه های سقف و در دیوارپوش ها لانه کنند. موریانه های چوب خشک، معمولاً در مناطق گرم و خشک یافت می شوند.

 

ساده ترین راه برای پیدا کردن موریانه های چوب خشک، فضولات آن ها است که از حفره های موجود در چوب بیرون می ریزند و همچنین می توان موریانه های چوب خشک را از طریق آسیبی که به چوب ها وارد می کنند، نیز شناسایی کرد. این موریانه ها می توانند از لباس و مواد دیگری که حاوی سلولز هستند نیز تغذیه کنند، اگرچه تشخیص این که موریانه ها به لباس آسیب رسانده اند یا حشرات دیگر؛ بسیار دشوار است.

 

نوع دیگری از موریانه زیرزمینی، موریانه فورموسان می باشد؛ موریانه های فورموسان آفاتی موذی هستند زیرا می توانند سوار بر مبلمان چوبی شوند و به سرعت در خانه پخش شوند. همان طور که در مورد لباس ها گفته شد شانس کمی برای حمل موریانه ها با چمدان وجود دارد مگر این که یک شی چوبی آلوده به موریانه را بسته بندی و با خود حمل کنید.

 

اگر در حال حرکت هستید ممکن است به طور نا خود آگاه موریانه های چوب خشک موجود روی مبلمان آلوده را حمل کنید اما بعید به نظر می رسد موریانه ها به وسیله جعبه های مقوایی پخش شوند. در ادامه به برخی از سؤالات پر تکرار در مورد چیزهایی که موریانه ها ممکن است به آن ها آسیب وارد کنند و همچنین در مورد چگونگی محافظت در برابر آن ها می پردازیم.

 

 

آیا موریانه ها می توانند دیوار کاذب را بخورند؟

 

موریانه ها این توانایی را دارند که برای یافتن چوب، دیوار های کاذب را بجوند، دیوارهای کاذب به طور معمول حاوی مواد گچی هستند که از دو طرف با دو لایه کاغذ مخصوص پوشیده شده اند. از آن جایی که کاغذ نیز مانند چوب، از سلولز تشکیل شده است، موریانه ها قادر به خوردن آن هستند. علاوه بر آن می توانند گچ موجود را نیز بجوند و خرد کنند، موریانه ها همچنین می توانند از مقوا، پارچه و سایر اقلام گیاهی تغذیه نمایند.

 

آیا موریانه ها می توانند از بتن تغذیه کنند؟

 

به دلیل این که بتن حاوی مواد مغذی نیست موریانه ها نمی توانند از آن تغذیه نمایند؛ با این حال می توانند برای بقای خود، شکاف های موجود در بتن را بیابند و از آن ها جهت رسیدن به سلولز مورد نیاز استفاده نمایند. هنگامی که موریانه ها شکاف های نسبتاً بزرگی در بتن پیدا کنند، می توانند تونل هایی بسازند که عبور و مرور آن ها به خانه و دسترسی به منابع غذایی آسان شود. این مسئله در مورد مصالح دیگری چون آجر و گچ نیز صدق می کند، تمام چیزی که موریانه ها نیاز دارند یک شکاف کوچک است.

 

آیا موریانه ها می توانند از فلزات تغذیه کنند؟

 

یکی از عجیب ترین داستان ها در مورد موریانه ها، این است که آن ها می توانند فلزات را بخورند و از آن ها تغذیه نمایند؛ فلزات حاوی سلولز نیستند، بنابراین موریانه ها وسوسه نمی شوند که آن ها را بخورند؛ با این حال دقیقاً مانند بتن؛ موریانه ها فقط به یک منطقه کوچک برای خزیدن یا نقب زدن در فلز نیاز دارند تا از طرف دیگر آن به چوب برسند.

هر چند به نظر می رسد موریانه ها آفاتی شکست ناپذیر هستند که برای تخریب خانه شما عزم خود را جزم کرده اند و می توانند خسارات زیادی وارد نمایند اما به این معنی نیست که آن ها توقف ناپذیر هستند. شما می توانید با مطالعه و کسب اطلاعات دقیق در مورد انواع موریانه، شناخت آسیب های آن و بررسی بهترین روش ها برای نابودی قطعی موریانه، مشکلات ناشی از آن را، پیشگیری و یا در صورت بروز تهاجم موریانه ها، این مشکل را به سرعت حل کنید.

سم موریانه ترمیدور

سم موریانه کش ترمیدور- ریشه کنی موریانه - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: