ریشه کنی موریانه ها تخصص ماست


موریانه زیرزمینی، خطرناکترین موریانه

خطرناک ترین موریانه کدام موریانه است؟

موریانه های زیرزمینی خطرناکترین گونه از موریانه ها

 

اعتقاد عمومی بر این است که خطرناکترین موریانه های موجود بر روی زمین که از زمان دایناسورها تا کنون به حیات خود ادامه داده اند، موریانه های زیرزمینی هستند؛ این حشرات یا آفات به دلیل خسارت هایی که قادر به ایجاد آن هستند در گروه خطرناکترین انواع موریانه ها جای گرفته اند؛طبق گزارش‌های متعدد از سراسر جهان در رابطه با خسارات ناشی از موریانه‌ها، این آفات به تنهایی، هر ساله میلیاردها دلار خسارت به بار می آورند.

 

زندگی و جمعیت موریانه ها در کلونی

 

موریانه ها حشرات بسیار اجتماعی هستند که در کلونی های سازمان یافته زندگی می کنند. سازمان یافته بودن به این معنا است که در هر کلونی انواع مختلفی از موریانه ها زندگی می کنند و هر یک از آن ها مسئول انجام وظایفی خاص هستند. به عنوان مثال موریانه هایی که در یک کلونی زندگی می کنند به سه گروه اصلی که عبارتند از موریانه های کارگر، موریانه های سرباز و موریانه های بالدار تولیدمثل کننده تقسیم می شوند و این تقسیم بندی در تمامی کلونی های انواع گونه های موریانه وجود دارد.

 

طبق گزارش‌ها و تحقیقات متعدد یک کلونی موریانه می‌تواند دارای جمعیتی متشکل از ۲ میلیون عضو باشد و موریانه ها این را مرهون سرعت بالای تولید مثل خود هستند. البته جمعیت موریانه های عضو یک کلونی به موارد دیگری از جمله گونه موریانه، مقدار مواد غذایی در دسترس، موقعیت جغرافیایی و شرایط محیطی نظیر دما و رطوبت بستگی دارد.

 

 

اقدامات ضروری در برخورد با تهاجم موریانه ها چیست؟

 

با توجه به تمام نکاتی که در رابطه با جمعیت و خسارات ناشی از موریانه ها بیان شد، می توان به اهمیت مبارزه با تهاجم این آفات پی برد. نکته ای که در مبارزه علیه آفات به ویژه موریانه ها اهمیت پیدا می کند تشخیص به موقع تهاجم و از بین بردن آفات در کوتاه ترین زمان ممکن است. این کار به جلوگیری از شدت یافتن خسارات ناشی از موریانه ها و صرفه جویی در هزینه های مبارزه با این آفات نظیر سمپاشی و ... بسیار اهمیت دارد. انجام بازرسی های دوره ای به شکل هر شش ماه یک بار برای بررسی محیط از نظر وجود تهاجم موریانه همچنین کمک گرفتن از متخصصین دفع آفات و استفاده از سموم تخصصی کشنده موریانه استاندارد، هوشمندانه ترین اقداماتی هستند که می توان درصورت مواجهه با هرگونه نشانه‌ تهاجم انواع موریانه از جمله موریانه‌های زیرزمینی، انجام داد.

 

انواع گونه های موریانه‌

 

گونه های بسیار زیادی از موریانه‌ها وجود دارند که در سراسر دنیا زندگی می کنند. از میان این گونه های بی شمار موریانه سه گونه به عنوان آفت شناخته شده اند که عبارتند از موریانه های چوب تر، موریانه های چوب خشک و موریانه های زیرزمینی. اما معروفترین و خطرناکترین موریانه ها در بین این سه گونه، موریانه های زیرزمینی هستند.

 

موریانه های زیر زمینی

 

این موریانه‌ها عمدتاً در خاک زندگی می‌کنند، زیرا برای اینکه زنده بمانند، بدن آن ها باید در تماس با خاک قرار داشته باشند. نام این موریانه ها شما را دچار خطا نکند چرا که موریانه های زیرزمینی هم می توانند در مناطق سطحی خاک و اصطلاحاً روی زمین زندگی کنند و هم قادرند در زیرزمین به زندگی خود ادامه دهند؛ این حشرات به خاطر ساخت تونل های کلی برای حمل غذا معروف هستند. با وجود این تونل ها موریانه های زیرزمینی می توانند بدون اینکه تماسشان را با خاک قطع کنند، خود را به هر جایی که منابع غذایی در آنجا وجود دارد برسانند. آن‌ها به سرعت رشد می‌کنند و در تابستان هر سال، تعداد زیادی کلونی جدید تشکیل می دهند.

 

تغذیه موریانه های زیرزمینی

 

موریانه‌های زیرزمینی تقریباً می توانند از هر چیزی تغذیه کنند، از بافت های چوبی گرفته تا کاغذ دیواری و پارچه و حتی پلاستیک! هیچ چیز از شر موریانه های زیرزمینی در امان نیست. با توجه به این موضوع موریانه‌های زیرزمینی می توانند در هر نقطه ای ازخانه های ما یافت شوند به همین دلیل مهم است که برای کنترل رشد آن‌ها اقدامات لازم را به درستی و با نهایت سرعت انجام دهیم.

 

خسارات ناشی از موریانه‌ های‌ زیرزمینی‌

 

این نوع از موریانه‌ها به طور مستقیم در از بین رفتن اموال و املاک انسان ها در سراسر جهان نقش مقصر اصلی را ایفا می کنند. کفپوش ها، عایق کاری ساختمان و تاسیسات، و لوله های پلاستیکی به کار رفته در سیستم آبرسانی منازل و مبلمان چوبی موجود در خانه ها، از جمله آسیب پذیرترین موارد در برابر تهاجم موریانه ها به ویژه گونه زیرزمینی آن ها هستند. طبق گزارش‌های بدست آمده از موسسات دفع آفات این حشرات حتی در سیستم‌های تصفیه استخرها نیز یافت می شوند و می توانند عایق کاری استخرها را دچار تخریب جدی کنند. موریانه ‌های زیرزمینی همچنین می توانند سبب آسیب به بوته ‌ها، درختچه ها و درختان باغ ها و جنگل ها شوند زیرا این موارد منابع غذایی ارزشمندی برای آن ها به شمار می روند.

 

 

مشخصات ظاهری موریانه های زیرزمینی

 

برای یک فرد معمولی مشکل است که انواع مختلف موریانه‌ها را از هم تشخیص دهد. زیرا همه آن‌ ها از نظر ظاهری شبیه به یکدیگر به نظر می‌رسند و اغلب چیزی که سبب تفکیک موریانه ها از هم می شود سبک زندگی متفاوت آن ها است. با این حال برخی ویژگی ‌های فیزیکی متداول که به تشخیص موریانه‌های زیرزمینی کمک می کند عبارتند از بال ها، شش پا و یک شاخک. طول بدن این آفات بین 3 تا 25 میلیمتر متغیر است و عموماً به صورت بیضی شکل یا باریک دیده می شوند. آن‌ها بیشتر در نقاط مرطوب نزدیک منزل یافت می‌ شوند و تن رنگی از قهوه‌ای مایل به کرم تا سیاه دارند که این مسئله تشخیص موریانه های زیرزمینی را کمی آسان تر می‌کند.

 

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات ناشی از موریانه

 

به خاطر طبیعت خطرناک موریانه ها که سبب ایجاد خسارات فراوان در اموال انسان ها می شود انجام اقدامات پیشگیرانه از تهاجم موریانه های زیرزمینی اهمیت به سزایی می یابد و کمک می کند از اموال و املاک خود در برابر خسارات ناشی از موریانه ها حفاظت کنید. یکی از اقدامات پیشگیرانه در برابر تهاجم موریانه ها بررسی منظم منزل برای یافتن نشانه های وجود موریانه در آن می باشد. این کار، به خصوص در مواردی که نشانه‌هایی از وجود موریانه در خانه های مجاور دیده شود یا در منازلی که قبلا مورد هجوم موریانه قرارگرفته باشد، اهمیت می یابد. به علاوه یک راه دیگر پیشگیری از ورود موریانه به خانه ها این است که خانه خود را همیشه تمیز و مرتب نگهدارید و از نواحی آسیب پذیرتر در برابر موریانه ها مراقبت بیشتری به عمل آورید.

 

از آنجا که این نوع موریانه ‌هابرای زنده ماندن وابسته به رطوبت هستند، از بین بردن رطوبت اضافی می تواند راه ساده ای برای خلاصی از شر موریانه ها باشد. اجازه ندهید آب در اطراف فونداسیون خانه تان جمع شود. همچنین ضایعات چوب را در حیاط رها نکنید تا موریانه ها نتوانند از آن برای حمله به خانه استفاده کنند. در صورتی که منزل تان از قبل مورد تهاجم موریانه زیرزمینی قرار گرفته ‌است شروع مبارزه با موریانه ها و دفع این آفات را به تأخیر نیندازید.

سم موریانه ترمیدور

سم موریانه کش ترمیدور- ریشه کنی موریانه - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: