ریشه کنی موریانه ها تخصص ماست


شایع ترین انواع موریانه

شایع ترین انواع موریانه

بررسی شایع ترین انواع موریانه

 

با شناخت انواع موریانه ها و نشانه هایی که از خود به جای می گذارند می توان از خسارات شدید آن ها پیشگیری کرد. موریانه ها گونه های متفاوتی دارند که فقط برخی از آن ها می توانند بسیار آسیب رسان باشند. در این مقاله به بررسی شایع ترین و خطرناک ترین موریانه ها می پردازیم.

 

با گرم شدن هوا، جمعیت موریانه ها در جستجوی یک مکان مطلوب هستند که شرایط مساعد دمایی، رطوبت و دسترسی به منابع تغذیه را به صورت توأمان با هم داشته باشد اینگونه ها نمی توانند در برابر آب و هوای گرم و تابش مستقیم خورشید مقاومت کنند و به همین دلیل است که همواره به آن دسته از املاک مسکونی که دارای رطوبت هستند و سیستم تخلیه آب ضعیفی دارند حمله می کنند.

 

از طرف دیگر این موریانه ها کاملاً شبیه مورچه یا حشره بالدار هستند و به همین علت هیچ دلیل استثنایی وجود ندارد که بر اساس ظاهر به آنها مشکوک شوید در اینجا لیستی از انواع مختلفی از موریانه ها وجود دارد که توانایی ایجاد آسیب زیادی به ساختار یک خانه را دارند.

 

موریانه های زیرزمینی

 

موریانه های زیرزمینی بیشتر در مناطق گرمسیری و با آب و هوای گرم شیوع پیدا می کنند این گونه ها معمولاً در زیر زمین ساکن هستند این موضوع همچنین به این دلیل است که آن ها نیز مانند سایر موریانه ها نم و رطوبت را دوست دارند. به طور شگفت انگیزی کلونی های موریانه های زیرزمینی ممکن است حاوی ۲ میلیون موریانه باشند.

 

 

این گونه از آن دسته از موریانه هایی است که توانایی ساخت لوله های گلی را دارد تا بتواندخود را از هوای آزاد و تابش مستقیم نور خورشید حفظ کند آنها اغلب به عنوان مخربترین نوع موریانه ها شناخته می شوند. بسیاری از متخصصان کنترل موریانه، بهترین راه برای جلوگیری از رشد آن‌ها را جلوگیری از تجمع آب در نزدیکی خانه می دانند. توصیه می شود که شما همیشه حواستان به دلایل جذب موریانه به خانه باشد از طرف دیگر توجه به این نکته نیز ضروری است كه صاحبانخانه باید با كمك ابزار مناسب و تعمیرات به موقع، میزان رطوبت داخل خانه ها را كاهش دهند.

 

موریانه های چوب خشک

 

همانطور که از اسم این موریانه هامشخص است موریانه های چوب خشک معمولاً بر روی انواع چوب که عاری از رطوبت هستند دیده می شوند. این یکی از گونه ‌های موریانه است که نیازی به برقراری تماس با خاک ندارند. این گونه از موریانه ها اغلب لانه‌های خود را بر روی مصالح و دیوارهای چوبی ایجاد می کنند. آنها همچنین در آلوده کردن مواد ساخته شده از چوب کاملاً ماهر هستند. تحقیقات در مورد این نوع موریانه نشان داده است که اگر این گونه برای سالهای زیادی در یک منطقه باقی بمانند، درصورت نیاز می توانند چوب مرطوب را نیز آلوده کنند. به عنوان مثال میتوان آنها را در نزدیکی زهکشی ها و لوله هایی که نشتی دارند پیدا کرد و به همین دلیل می توانند از خطرناکترین موریانه ها باشند زیرا می توانند بر حسب شرایط، نیازهایشان را تغییر دهند.

 

اگر به دنبال مهار تهاجم موریانه های چوب خشک هستید باید اقدامات پیشگیرانه را دنبال کنید. برای مثال اگر در قسمت هایی از خانه مثل انبار، زیرشیروانی و قسمتی از حیاط خانه وسایل چوبی قدیمی و یا هیزم نگهداری می کنید زیر آن ها یک پالت یا هر وسیله دیگریکه بین کف و وسیله چوبی، فاصله ایجاد می کند را قرار دهید به طوری که فاصله آن با زمین بین 5 تا 10 سانتیمتر باشد همچنین بهتر است آن ها را به دیوار نیز نزدیک نکنید و همان فاصله را بین وسایل و دیوار نیز حفظ کنید. همچنین می‌توانید با مسدود کردن تمام درز و شکاف ها در دیوار و کف خانه با مواد مناسب، از تهاجم موریانه های چوب خشک به خانه جلوگیری کنید.

 

 

موریانه ‌های چوب مرطوب

 

این نوع از موریانه ها توانایی آلوده کردن ساختار چوب های مرطوب را دارند. این گونه موریانه ها از روی سوراخ‌هایی که در ساختار چوبی ایجاد می کنند شناخته می شوند. از آنجا که آن ها عمدتاً در مناطقی زندگی می کنند که دارای رطوبت بالایی هستند می توان آن ها را بیشتر در مناطق ساحلی مختلف یافت. در مقایسه با دیگر گونه‌های موریانه، این موریانه ها اندازه بزرگ تری دارند. سرعت رشد موریانه های چوب مرطوب نسبت به سایر موریانه کمتر است به همین دلیل کنترل تهاجم آن ها در مراحل اولیه نیز نسبت به سایر موریانه به مراتب راحت تر خواهد بود.

 

توجه داشته باشید که این گونه از موریانه ‌ها معمولاً توسط ساختارهای چوب خشک جذب نمی شوند با این حال این بدان معنا نیست که شما اقدامات کمتری برای مقابله با آن ها انجام دهید. همیشه باید رطوبت موجود در خانه یا حیاط را از بین ببرید.

 

موریانه های فرموزان

 

این موریانه، یکی از گونه های موریانه است که مبدأ اصلی آن کشور چین است. این گونه یکی از پرخاشگرترین و تدافعی ترین گونه های موریانه در جهان است. آنها همچنین به عنوان سیری ناپذیرترین گونه موریانه که تا کنون وجود داشته، شناخته می شوند. این گونه‌ها معمولاً در کلونی های زیرزمینی بزرگ سازماندهی می‌شوند. همچنین آنها توانایی ایجاد لانه ‌های گلی ظریف در داخل دیوارهای خانه های مسکونی و شهرک ها را دارند. کنترل این گونه از موریانه ها کمی مشکل است اما دلیل این موضوع این است که آن ها مهاجم هستند و زمانی که وارد یک سازه می‌شوند آن سازه، محکوم به فنا است.

 

 

موریانه‌های فرموزان همچنین به عنوان گونه ‌های موریانه‌های زیرزمینی شناخته می شوند. آنها همچنین به دلیل ماهیت تهاجمی خود به عنوان ابر موریانه شناخته می شوند.

 

موریانه کنیون

 

این نوع از موریانه ها، بومی جزایر کارائیب هستند. این گونه موریانه ها به عنوان موریانه‌های درخت نیز شناخته می شوند. با این حال محققان زیست شناسی حشرات، آنها را به عنوان موریانه های کنیون نامگذاری کردند تا این تصور غلط، که این موریانه ها فقط می توانند در درخت ها زندگی کنند را تایید نکرده باشند. این موریانه‌ ها به عنوان یکی ازخطرناک‌ ترین گونه ‌های موریانه‌ شناخته می شوند. چون برخلاف سایر گونه‌های موریانه آن‌ها توانایی گسترش زیادی دارند. علاوه بر این آن‌ها می توانند خسارات شدیدی به خانه ها وارد کنند این موریانه ها اگر به موقع کنترل نشوند می توانند به شدت به وسایل چوبی آسیب رسانده و در یک دوره کوتاه آنها را غیر قابل استفاده کرده و از بین ببرند.

 

با نگاهی به اطلاعات فوق کاملاً واضح است که اگر موریانه ها در زمان مناسب کنترل نشوند ممکن است با مشکلات جدی مواجه شوید. شما همیشه باید در مورد انواع موریانه هایی که می توانند به خانه شما حمله کنند خود را آماده کنید و با در نظر گرفتن انواع گونه های موریانه از فونداسیون خانه مراقبت کنید.

سم موریانه ترمیدور

سم موریانه کش ترمیدور- ریشه کنی موریانه - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: