ریشه کنی موریانه ها تخصص ماست


رابطه موریانه و کاغذ چگونه است؟

موریانه ها چرا کتاب می خورند؟

آیا موریانه ها کاغذ می خورند؟

 

موریانه ها یکی از مخرب ترین آفات خانگی در جهان می باشند. این حشرات می توانند مشکلات فراوانی را برای مالکان بناها ایجاد نمایند. ما در این مقاله به چگونگی رابطه موریانه و کاغذ می پردازیم. زیرا متاسفانه موریانه ها می توانند به تمامی محصولات و فرآورده های سلولزی آسیب جدی را وارد کنند. آنها این توانایی را دارند تا تمامی محصولات کاغذی مانند را به طور کامل نابود نمایند.

 

  • کتاب ها
  • اسناد و اوراق مهم
  • مجلات
  • نقشه ها

 

معمولا مالکان ساختمان های اداری، مسکونی و کسانی که به طور مستقیم با محصولات کاغذی کار می کنند همواره با این پرسش مهم که آیا موریانه ها کاغذ میخورند مواجه می گردند. ما در این مقاله سعی داریم تا به این پرسش پاسخ دهیم و به بررسی روش های مختلف که موریانه ها از طریق آن به محصولات کاغذی آسیب وارد می نمایند بپردازیم. همچنین در این مقاله نکاتی را در مورد چگونگی جلوگیری از آسیب موریانه ها به محصولات چوبی و کاغذی ذکر خواهیم نمود.

 

بررسی نکات پیشگیری از آسیب موریانه ها

 

معمولا صاحبان خانه ها با درک بهتر این پرسش که آیا موریانه ها کاغذ می خورند؟ می توانند از روش های موثرتر و تجهیزات کاربردی تری برای مقابله با این آفت دردسر ساز و حفاظت از اموال خود استفاده نمایند. موریانه ها برای زنده ماندن به شدت به سلولز به عنوان منبع اصلی تغذیه خود وابسته می باشند. در واقع سلولز ماده اولیه مورد استفاده در رژیم غذایی این موجود می باشد. موریانه ها از کاغذ نیز به عنوان یکی از منابع غذایی خود استفاده می کنند. در این بین ما شاهد استثنائاتی نیز هستیم.

 

موریانه ها در چه صورت از کاغذ تغذیه نمی کنند؟

 

در میان بررسی ها مشخص شده که معمولا موریانه ها از کاغذهای دیواری خشک و آغشته به موادی مانند قیر در رژیم غذایی خود استفاده نمی نمایند. همین امر نیز سبب پیدایش این باور کلی شده است که می توان از کاغذهای آغشته به قیر برای دفع موریانه ها استفاده نمود. همچنین ماده اولیه مورد نیاز کاغذ و مقوا نیز از سلولز می باشد. نگه داشتن جعبه های مقوایی در یک مکان تاریک برای مدت طولانی راه خوبی برای ایجاد آلودگی توسط موریانه ها است. در نهایت کاربران می توانند با نگهداری وسایل خود در جاهای کاملا خشک و تاریک از بروز آلودگی این آفت جلوگیری نمایند.

 

 

موریانه ها می توانند سلولز موجود در مواد دیگر را نیز به راحتی مصرف نمایند. به دلیل اینکه موریانه ها به راحتی می توانند سلولز موجود درکاغذ و مقوا را مصرف نمایند بهتر است تا کاربران برای کاهش و یا جلوگیری از خسارت این محصولات را در ظروف ضد موریانه نگهداری نمایند. به طور معمول در لانه موریانه ها می توان محصولاتی مانند موارد زیر را مشاهده نمود.

 

  • مقوا
  • تخته سه لا
  • دستمال کاغذی

 

موریانه ها می توانند هر ماده ای را که دارای ساختار سلولزی است را به راحتی بجوند. برخی از موادی که موریانه ها می توانند به آنها آسیب بزنند عبارتند از:

 

  • چوب
  • الیاف گیاهی
  • دیوار های خشک
  • فوم
  • پلاستیک
  • و یا حتی ورقه های نازک سربی

 

آیا کاغذ موریانه ها را جذب می نماید؟

 

موریانه ها به صورت مستقل از کاغذ برای تغذیه خود استفاده نمی نمایند. بلکه آنها از سلولز موجود در کاغذها برای تغذیه خود استفاده می کنند. این امر به این معنی است که هر گونه ماده ای با ساختار سلولزی مانند جعبه های مقوایی، کاغذ و یا حتی برگ درختان می تواند این آفت را به خود جذب نماید. در نهایت شناخت موادی که می تواند این آفت را جذب و یا دفع کند می تواند به شما در ایمن نگه داشتن اموالتان کمک شایانی نماید.

 

یکی از بهترین راه های مقابله با این آفت این است که با آغاز سرد شدن هوا شما هرگونه درز و شکاف موجود در فونداسیون ملک خود را اصلاح نمایید. همچنین شما باید عوامل ایجاد کننده رطوبت در سازه را در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیر کنید. در نهایت باید قطعات چوبی که دارای رطوبت بالایی در سازه می باشند را نیز تعویض نمایید. شناخت عواملی که موریانه ها را جذب می کنند برای یادگیری نحوه دفع آنها بسیار مهم می باشد.

 

 

به خاطر داشته باشید که نباید در سازه شرایط مناسب برای رشد کلنی این آفت را فراهم نمایید. زیرا به مرور زمان این آفات می تواند خسارت فراوانی را به سازه شما وارد کنند. همچنین ما می توانید با انجام اقدامات پیشگیرانه از حمله این آفت به سازه خود جلوگیری نماییم. خاک دیاتومه که از ساختار کلی فسیل هاحاصل می شودیکی از موادی می باشد که می تواند در کنترل این آفت نقش موثری را ایفا نماید. همچنین در کنترل بیولوژیک نیز شما می توانید از نماتدهای انگلی برای کنترل این آفت به جای روش های تهاجمی تر مانند استفاده از سموم بهره ببرید. در نتیجه با استفاده از این تکنیک ها می توان احتمال آسیب موریانه ها به خانه را به شدت کاهش داد.

 

جلوگیری از آسیب موریانه به کاغذ

 

ممکن است راه محافظت از کاغذ در برابر حمله موریانه ها قدری دشوار باشد. به طور معمول موریانه ها چوب را که عمدتاً منبع اصلی سلولز است را به عنوان منبع غذایی خود ترجیح می دهند. آنها معمولا چوب های مرطوب و نرم را برای تغذیه خود ترجیح می دهند. در نتیجه انجام اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از کاغذ در برابر این آفت بسیار اهمیت دارد. شما می توانید با گردگیری کامل کتاب ها و پوشاندن سطح خارجی آنها از آنها در برابر حمله موریانه ها محافظت نمایید. همچنین با قرار دادن کتاب ها به مدت 2 تا 3 ساعت در معرض نور مستقیم خورشید می توان از حمله این آفت به محصولات کاغذی جلوگیری نمود.

 

همچنین موریانه ها در رژیم غذایی خود میتوانند از بسته های کاغذی و مومی که دارای ساختار سلولزی می باشند نیز استفاده کنند. در نهایت کاربران باید در زمان دفع زباله های کاغذی و یا بسته بندی محصولات دقت و توجه ویژه ای را به این موضوع داشته باشند. اقدامات احتیاطی قید شده در متن می تواند از محصولات کاغذی در برابر حمله موریانه ها محافظت کند.این امر می تواند به حفظ اسناد و کتاب های مهم در برابر آسیب وارده توسط این آفت نیزکمک شایانی نماید.

 

چگونه از کاغذ‌ در برابر موریانه‌ ها محافظت نماییم؟

 

در ابتدا شما باید گرد و غبار موجود در کتاب ها را به طور کامل از سطح خارجی آنها بزدایید. در مرحله بعدی بهتر است تا کتاب را چند ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهیم. البته به این نکته نیز باید توجه نمود که قرار دادن اوراق کاغذی و کتاب ها در معرض نور خورشید می تواند به ساختار آنها آسیب وارد نماید.در نهایت به طور قطع بهترین روش مقابله با موریانه ها همین روش ذکر شده در متن می باشد. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که انواع مختلفی از موریانه ها در طبیعت وجود دارند. توصیه های ذکر شده ممکن است برای مقابله با برخی نمونه های موریانه چندان کاربردی نباشند. اما به طور معمول جذب پودر اسطوخودوس و خاک دیاتومه توسط بدن این آفت می تواند آنها را خشک نموده و باعث مرگ آنها شود.

 

سم موریانه ترمیدور

سم موریانه کش ترمیدور- ریشه کنی موریانه - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: