ریشه کنی موریانه ها تخصص ماست


دلایل جذب موریانه به خانه چه هستند؟

دلایل جذب موریانه ها به خانه

چه چیزی خانه را برای موریانه ها جذاب می کند؟

 

چه چیزی موریانه ها را به یک خانه جذب می کند؟ دلایل جذب موریانه به خانه ها چیست؟ بسیاری از افراد به خسارات و آسیب های ناشی از موریانه آگاهی داشته به همین دلیل سعی می کنند با انجام اقدامات لازم از تهاجم این حشره زیانبار، پیشگیری کنند اما به طور کلی باید برای جلوگیری از ورود موریانه به خانه چه اقداماتی انجام داد؟

 

بسیاری از مردم کارهایی را از روی نا آگاهی در خانه و یا اطراف خانه انجام می دهند که منجر به خسارات زیاد و گاهی غیر قابل جبران می شوند برای جلوگیری از این اشتباهات، چندین راهکار و توصیه وجود دارد که در این مقاله به آن ها می پردازیم.

 

موریانه ها به دنبال چه هستند؟

 

موریانه ها عموماً در سی سانتیمتری سطح زمین زندگی می کنند و به طور مداوم در جستجوی غذا و رطوبت در حرکت هستند و لانه های خود را گسترش می دهند به طوری که گاهی مشاهده شده لانه های موریانه به چند کیلومتر نیز می رسد وقتی موریانه ها منبع غذایی خوبی پیدا کنند، هزاران موریانه به دنبال آنها می آیند و به سرعت یک مشکل بسیار جدی روی دست شما می گذارند.

 

 

این طور فکر کنید که خانه شما منبع اصلی مواد غذایی موریانه ها است، موریانه ها به محض ورود به خانه شما به دنبال چوب برای مصرف می گردند، انجام بازرسی های منظم برای وجود موریانه ها و کاهش عوامل موثر وجود موریانه ها در اطراف خانه باعث می شود خانه شما برای موریانه ها جذابیت کمتری داشته باشد.

 

با ایجاد چند تغییر ساده در اطراف خانه می توانید کارهای بزرگی برای جلوگیری از هجوم موریانه ها انجام دهید، چند نکته کلیدی برای آگاهی شما وجود دارد که در اینجا ذکر شده است.

 

رطوبت موریانه ها را جذب می نماید

 

نشتی آب

 

رطوبت اولین چیزی است که باعث می شود موریانه ها جذب خانه ها شوند. می توان با اطمینان گفت که اگر در حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و حیاط مشکل چکیدن آب داشته باشید یا در لوله کشی های زیر کف یا دیوارها نشت آب وجود داشته باشد به زودی موریانه خواهید داشت. البته اگر از قبل موریانه نداشته باشید. خانه را برای یافتن هرگونه علائم نشت آب یا منبع رطوبت، چه در داخل و چه خارج ساختمان بررسی نمایید.

 

تهویه ها

 

منشاء دیگر رطوبت که ممکن است خیلی آشکار نباشد و در دیوارهای خارجی خانه وجود دارد تهویه مطبوع است. آبی که از لوله های سرریز یک سیستم تهویه مطبوع یا کولرها و خنک کننده ها خارج می شود؛ به ویژه در تابستان، منبع رطوبت است. برای احتیاط، توصیه می کنیم لوله های تخلیه آب سیستم های تهویه تا پایین ساختمان امتداد داشته باشد تا رطوبت به سمت پایین منحرف شود و همچنین، مطمئن شوید که تمام لوله های پایین را به جای زمین به سمت مسیر تخلیه آب هدایت کرده اید شما باید از چکه کردن آب در دیوارها به هر قیمتی جلوگیری کنید.

 

اگرچه نقاط مرطوب در خانه به سرعت موریانه ها را به خود جلب می کند، صاحب خانه ها باید منابع غذایی بالقوه موریانه ها مانند کود های گیاهی را نیز در نظر بگیرند.

 

کود گیاهی منبع غذایی موریانه ها است

 

کود گیاهی ارگانیک که در اطراف خانه، ویلایا باغ انبار شده است برای موریانه ها بسیار قابل توجه است، کود گیاهی در واقع چوبی است که پوسیده شده است و موریانه ها آن را می بلعند.

 

وقتی شما کود گیاهی را در اطراف خانه انبار می کنید، در اصل خانه خود را با یک چیز جذاب برای موریانه ها محصور کرده اید، برخی افراد نیز روزنامه یا مقوا و حتی پالت های چوبی را زیر کود گیاهی قرار می دهند که این وضعیت را وخیم تر می کند، با این کار نه تنها غذای موریانه ها را تهیه می کنند، بلکه محیط بسیار مرطوبی برای آن ها به وجود می آورد، اگر کود گیاهی با دیوارهای خانه در تماس باشد، نه تنها رطوبت را حفظ می کند، بلکه یک نقطه ورود مناسب از طریق سوراخ ها یا ترک های دیوار نیز فراهم می شود تا موریانه ها به راحتی به داخل خانه راه یابند.

 

 

به همین دلیل، باید از قرار دادن تکه های علف چیده شده به شکل تلی از کود گیاهی در اطراف دیوارهای خانه خودداری نمایید.  شاخ و برگ درختان منبع موریانه نیست اما به دلیل حفظ رطوبت میتواند منجر به مشکلات بعدی گردد.

 

الوارهای چوبی از دلایل مهم جذب موریانه است

 

تمام الوارهای چوب، منابع غذایی عالی برای موریانه ها است، بنابراین هر نوع چوب موجود در خانه توانایی جذب موریانه ها را دارد، این شامل انواع پله های چوبی، حصارکشی ها و دیوارهای نگهدارنده می شود. الوار های چوب جنگلی به یک ماده محبوب برای استفاده در پله ها تبدیل شده است، این ماده ممکن است ظاهری جذاب و روستایی داشته باشد، اما شما با این کار ناخواسته موریانه ها را به خانه دعوت می کنید.

 

هیزم شرایط خاصی را برای موریانه ها ارائه می دهد

 

قرار گرفتن چوب در اطراف خانه می تواند خطر حمله موریانه ها به خانه را افزایش دهد، بسیاری از افراد هیزم ها را در کنار دیوارهای خانه قرار می دهند که این می تواند باعث ایجاد مشکل شود.

 

وقتی موریانه ها منابع چوب را کشف کنند شروع به تغذیه از آن می کنند و به زودی هزاران موریانه دیگر به آنجا می آیند، موریانه ها به طور طبیعی به دنبال منابع غذایی جدید دیگری می گردند و چون چوب درکنار دیوار ها قرار گرفته است، به زودی یک نقطه ورود پیدا می کنند. این نقطه ورود ممکن است سوراخ یا شکاف در دیوار باشد. اگر هیزم ذخیره می کنید، اطمینان حاصل کنید که با دیوارهای خانه تماس نداشته باشد.

 

اگر قرار است مبلمان چوبی را در قسمتی از خانه انبار کنید به محلی که قرار است در آنجا نگهداری شوند دقت کنید، مواردی وجود داشته است که وسایل در انبار بوده و صاحب خانه حتی متوجه نشده که موریانه ها آن را آلوده نموده اند.

 

اهمیت محل انبار کردن وسایل چوبی

 

شدت تهاجم موریانه می تواند بسیار زیاد و غیر قابل جبران باشد، به طوری که نتوان آن وسیله چوبی را تعمیر کرده و مورد استفاده قرار داد این مسئله در مورد برخی وسایل مانند کتاب های قدیمی ارزشمند به مراتب بدتر خواهد بود موریانه ها می توانند در زمان بسیار کوتاهی میز، مبل، صندلی و یا هر چیزی که چوبی باشد یا به به طور دقیق تر سلولزی باشد را به قطعات بسیار ریز شبیه خاک اره تبدیل کنند بهتر است از شرایط نگه داری وسایل در انبار یا سایر وسایل قدیمی در خانه اطمینان حاصل کنید تا پس از مدت کوتاهی با تلی از خاک اره روبرو نشوید.

 

 

بسیاری از افرادی که در خانه های پر از وسیله زندگی می کنند، اغلب چوب یا قطعه های چوبی که از تعمیرات سقف و نرده و پله یا بازسازی خانه ها باقی مانده را انبار می کنند، این هم راه دیگری است که ممکن است یک منبع غذایی عالی برای موریانه ها تأمین نمایید.

 

همچنین اقدامات احتیاطی دیگری که موجب جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی می شود وجود دارد که در ادامه نیز آن ها را بررسی خواهیم کرد

 

وقتیکه خاک باغچه خانه را مرتب می کنید محتاط باشید

 

هنگام خرید خاک یا کود برای باغ یا باغچه احتمال حمل یا ورود موریانه های جدید به خانه بسیار زیاد است، خوشبختانه وقتی موریانه ها از یک منطقه به منطقه دیگری وارد شوند، بعید است که زنده بمانند زیرا آنها برای زنده ماندن به شرایطی با ثبات دمایی و رطوبتی نیاز دارند، با این حال، اگر خاک یا کود، حاوی موریانه به ویژه موریانه های تولید مثل کننده و بالدار باشد، می توانند به طور بالقوه تولید مثل کنند.

 

وقتی که موریانه ها در این مرحله از رشد خود هستند، آنها به دنبال محلی جدید برای جفتگیری و کلونی جدید هستند، البته این مساله خیلی عمومیت ندارد، اما خریدن خاک یا کود از یک شرکت معتبر برای جلوگیری از خطر تهاجم موریانه ها منطقی تر است.

 

سم موریانه ترمیدور

سم موریانه کش ترمیدور- ریشه کنی موریانه - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: