ریشه کنی موریانه ها تخصص ماست


دلایل جذب موریانه به خانه

موریانه ها جذب چه شرایطی می شوند؟

موریانه ها چه چیزی را دوست دارند؟

با اینکه همه ما از نیاز موریانه ها به غذایشان یعنی چوب مطلع هستیم، اما میدانیم که موریانه ها به موارد دیگری هم علاقه دارند که می توان از آن ها به عنان دلایل جذب موریانه به خانه نیز نام برد. اگر مواردی که باعث جذب موریانه ها می شوند را شناسایی کنیم، راحت تر می توانیم به دنبال نشانه هایی از وجود آنها بگردیم. به همچنین، شناسایی این موارد به ما کمک می کند تا از ایجاد محیطی که مورد علاقه این موجودات باشد، جلوگیری کنیم. این موارد عبارتند از:

 

  1. رطوبت
  2. تاریکی
  3. گرما
  4. سلولز

 

شناسایی دلایل مهم جذب موریانه به خانه

 

رطوبت

 

موریانه ها برای زنده ماندن و رشد کردن به یک محیط مرطوب نیاز دارند. موریانه های زیرزمینی که جزو رایج ترین موریانه ها در جهان هستند، علاقه زیادی به رطوبت دارند. رطوبت نه تنها باعث زنده ماندن موریانه ها می شود بلکه روی دو عامل مورد نیاز دیگر، یعنی غذا و سرپناه هم تاثیر دارد. اگر چوب و سایر مواد سلولزی مرطوب نباشند، خوردنشان بسیار مشکل خواهد شد. آنها از محیط های مرطوب برای ایجاد لانه خود استفاده می کنند تا همیشه سرپناهی مرطوب داشته باشند و این رطوبت را در محیط زندگی خود حفظ کنند.

حالا که با نقش رطوبت در رشد موریانه ها آشنا شده اید، برای دور نگه داشتن این موجودات از منزل خود، باید رطوبت منزل را کنترل کنید. مناطقی مانند زیرزمین و انباری معمولا مناطق شیوع موریانه هستند. لوله کشی های منزل باید در شرایط مساعد باشند و هیچ گونه نشت آبی در فوندانسیون، کنار پنجره ها و دیگر محیط هایی که ممکن است مرطوب شوند، نباشد. تهویه هوا در مناطقی مانند حمام، زیرزمین و آشپزخانه نیز حائز اهمیت است. استفاده از فن و رطوبت گیر برای جلوگیری از ایجاد رطوبت بسیار کاربردی است.

 

تاریکی

 

موریانه ها معمولا به سمت تاریکی جذب می شوند زیرا این تاریکی به عنوان حفاظی در برابر دشمنان از آنها مراقبت می کند. از آنجا که موریانه ها قدرت بینایی ندارند و نابینا هستند، در تاریکی رشد می کنند و این تاریکی نقش مهمی در انتخاب مکان تجمع آنها دارد. با اینکه شاید روشن نگه داشتن تمامی گوشه و کنار منزل ایده ی جالبی نباشد، اما برای دور نگه داشتن موریانه ها از محیط زندگی خود، شاید مجبور شوید این کار را انجام دهید.

گرما

 

موریانه در دمای پایین زنده نمی ماند، اما این بدان معنا نیست که در زمستان هیچ موریانه ای وجود ندارد. شاید در زمستان موریانه ها تحرک نداشته باشند و شیوع پیدا نکنند، اما در تمام طول سال زنده هستند. سرد کردن خانه و روشن کردن کولر نمی تواند جلوی شیوع این موجودات را بگیرد. اما مطلع شدن از علاقه ی موریانه ها به گرما باعث می شود تا شما بدانید باید دنبال چه نشانه هایی بگردید. در حقیقت، کارشناسان برای پیدا کردن لانه ی موریانه ها معمولا به دنبال نقاط گرمی در دیوار می گردند؛ معمولا اگر این نقاط گرم لانه ی موریانه ها باشند، در دوربین مادون قرمز نشان داده می شوند.

 

سلولز از مهمترین دلایل جذب موریانه به خانه

 

با اینکه چوب غذای مورد علاقه ی موریانه هاست اما در حقیقت آنها به دنبال سلولز هستند. سلولز در تمامی محصولاتی که از چوب ساخته می شوند، مانند کاغذ، کتاب، لباس، دانه ی پرنده، جعبه و بسیاری وسایل دیگر وجود دارد. اگر به وجود موریانه مشکوک هستید، باید تمامی نقاطی که از این قبیل وسایل در آنها دارید را بگردید.

در صورتی که بدانید که موریانه ها به چیزی نیاز دارند و چه چیزی آنها را جذب می کند، بهتر می توانید محل زندگی آنها را شناسایی کرده و از شیوع آنها جلوگیری کنید. اگر به وجود آنها در منزل خود مشکوک هستید، با کارشناسان ما تماس بگیرید؛ آنها محل زندگی شما را بررسی کرده و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

سم موریانه ترمیدور

سم موریانه کش ترمیدور- ریشه کنی موریانه - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: