ریشه کنی موریانه ها تخصص ماست


جلوگیری از ورود موریانه به خانه

چگونگی پیشگیری از هجوم موریانه ها به خانه

چگونه از ورود موریانه ها به خانه جلوگیری کنیم؟

 

تقریباً هر خانه ای ممکن است در معرض خطر آلودگی با موریانه قرار گیرد، آلودگی خانه با موریانه، آسیب های زیادی به وسایل و قسمت های چوبی خانه وارد می کند و شاید خیلی دیر و بعد از ایجاد آسیب های فراوان، متوجه تهاجم موریانه ها شوید، در این صورت فقط باید با استفاده از روش های مؤثر، موریانه ها را از بین برد و از ادامه آسیب ها توسط آن ها ممانعت به عمل آورد. البته راه های بهتری نیز وجود دارند، اینکه اقداماتی پیشگیرانه انجام دهید تا از ورود موریانه ها به خانه جلوگیری کنید؛ در این مقاله روش های مختلفی برای جلوگیری از ورود موریانه به خانه، آورده شده است که در ادامه آن ها را با هم بررسی می کنیم.

 

نکات مهم جلوگیری از  ورود موریانه ها به محیط داخلی خانه

 

بهترین راه برای جلوگیری از ورود موریانه ها این است، که شرایط خانه را تا حد ممکن برای آن ها غیر قابل سکونت کنید، در اینجا چند روش ساده برای جلوگیری از ورود موریانه به خانه، آورده شده است.

 

مسدود کردن 

 

راه های دسترسی، به ویژه درب ها و پنجره ها را ببندید، اطمینان حاصل کنید که موریانه ها نمی توانند به قسمت های چوبی خانه شما دسترسی پیدا کنند، ترک های سقف و پشت بام را مسدود کنید.

 

با توجه به اندازه موریانه ها، آن ها می توانند از طریق قسمت های شکسته شده در پنجره یا زیر درب ها به راحتی وارد شوند، به دنبال نقاط دسترسی در فوندانسیون نیز باشید و مطمئن شوید که تمامی نقاط احتمالی ورودی، مهر و موم شده باشند.

 

تعمیر نشتی ها و حذف رطوبت

 

لوله ها و شیرهای آبی که نشتی دارند را تعمیر کنید. این موارد شامل نشتی شیر آب، لوله ها و سر ریز لوله های آب گرم در زیر و یا اطراف خانه است تعمیر این موارد باعث کاهش سطح رطوبت می شود، که موریانه های زیر زمینی را به خانه جذب می کند. رطوبت برای رشد یک کلونی از موریانه ها، به ویژه موریانه های چوب مرطوب حیاتی است، موریانه ها از آب های موجود در داخل یا اطراف یک وسیله چوبی استفاده می کنند.

 

 

همه سیستم های آب گرم و جریان های تهویه مطبوع را از کنار خانه دور کنید؛ اطمینان حاصل کنید که تمام نقاط فرعی به درستی به هم وصل شده اند.

 

تهویه معمولی در نواحی زیرزمینی خانه شما موجب افزایش نم و رطوبت می شود و سطح رطوبت را بالا می برد. فن های مناسب و تهویه خوب، برای کاهش خطر موریانه های زیر زمینی ضروری هستند.

 

بررسی مکانهای مستعد برای موریانه ها

 

به طور منظم مبلمان و سایر وسایل چوبی را بازرسی کنید. به علاوه تیرچه ها و تیرهای چوبی در دیگر سازه های چوبی را از یاد نبرید، موریانه ها در مبلمان یا بسترهای چوبی اطراف، اقدام به ساخت لانه و خوردن چوب می کنند.

 

ممکن است شما فکر کنید که موریانه ها لباس نمی خورند. اما سلولزی که منجر به تغذیه آن ها از چوب می شود، در پارچه نیز یافت می شود. این بدان معنی است که لباس های قدیمی موجود در انباری، چمدان و یا لباس هایی که مدت طولانی در کمد لباستان، بدون استفاده مانده اند، می تواند یک منبع غذایی برای موریانه ها باشد.

 

نکات مهم جلوگیری‌ از‌ ورود‌ موریانه‌ ها به حیاط خانه و باغ ها

 

برای محافظت از فضای بیرونی خانه خود در برابر موریانه، اقدامات لازم را انجام دهید و مطمئن شوید که هیچ نقطه ای، در اطراف خانه شما برای ورود موریانه ها وجود نداشته باشد.

 

در اینجا اقدامات ساده ای برای جلوگیری از ورود موریانه به سایر قسمت ها، ارائه شده است.

 

جمع کردن هر نوع چوب و هیزم از حیاط

 

چوب ها یا هیزم های انبار شده، مواد زائد و غیر قابل استفاده و مواد سلولزی را از داخل و اطراف خانه بردارید. نگه داری چوب در خانه، یک منبع غذایی جذاب و یک مکان لانه سازی برای موریانه های زیر زمینی فراهم می کند. این مورد همچنین مدارک و شواهد حمله موریانه ها به خانه شما را پنهان می کند.

 

هر نوع چوب و یا مواد زائد مثل برگ های خشک شده، را از فضای خانه جمع آوری کنید.

 

پشته های چوبی را حذف کنید. چوب های قدیمی، پوسیده، مرطوب و تنه درخت را از بین ببرید، به این ترتیب موریانه ها لانه های خود را در آنجا نمی سازند.

 

تنه درختان پوسیده یا زباله ها را از بین ببرید؛ درخت ها و زباله های پوسیده، مکان های لانه سازی موریانه هستند؛ این موارد را حذف کرده و یا آن ها را تیمار کنید تا خطر آلودگی در خانه شما کاهش یابد.

 

 

در بستر باغ، الوارها، دیوارها و فنس های جدا کننده اطراف باغ و یا حیاط را نسبت به نفوذ موریانه مقاوم سازی کنید. از چوب های غیر مقاوم و تیمار نشده برای ساخت بستر باغ یا دیوارهای نگهدارنده و حصارها استفاده نکنید، زیرا وجود این موارد موریانه ها را به سمت باغ شما جذب می کنند.

 

تمیز نگه داشتن حیاط یا باغ

 

درختانی که ریشه هایشان را تا نزدیکی فونداسیون خانه شما امتداد می دهند را نکارید. ریشه برخی از گیاهان می تواند به اعماق زمین نفوذ کند و امکان دسترسی موریانه ها را به خانه شما فراهم می کند، از کاشت این نوع درختان خودداری کنید.

 

اجازه ندهید که گیاهان بالا رونده یا بوته های پر پشت در مقابل خانه شما رشد کنند. گیاهان بالارونده معمولاً در امتداد ساختمان شما رشد می کنند. این گیاهان نقاط دسترسی غیر قابل شناسایی را برای موریانه ها ایجاد می کنند.

 

اگر می خواهید از حصار چوبی در باغ خود استفاده کنید می توانید در هنگام نصب آن ها را تا پنج سانتیمتر از خاک و سطح زمین فاصله دهید و یا برای سطح تماس آن با زمین از ورقه های گالوانیزه استفاده کنید.

 

باغ را مرتب نگه دارید. موریانه ها از پوشش چمن های باغ برای دسترسی به خانه شما استفاده می کنند، باغ را تمیز و مرتب نگه دارید و همیشه چمن ها را کوتاه نگه دارید.

 

بررسی سازه، ایوان یا آلاچیق ها

 

در صورت خراب بودن سقف ایوان یا آلاچیق آن را تعمیر کنید. موریانه ها فضای زیادی برای دسترسی به قسمت های چوبی خانه شما نیاز ندارند، فضاهای موجود در سقف خانه و پشت بام دسترسی کاملی به آن ها، برای نفوذ به خانه را می دهد.

 

ایجاد تغییرات یا افزودن برخی چیزها در خانه، ممکن است شرایط حفاظتی قبلی در مقابل موریانه ها، را تغییر دهد و حتی گاهی اوقات موجب می شود که اقدامات قبلی بی تأثیر شوند. مثلاً اضافه کردن تخته سنگ به باغچه و یا راهروهای ورودی، نصب سایبان های جدید، قطعات بتونی یا حتی لوله کشی، می تواند مسیر ورود موریانه ها به داخل خانه را که قبلاً اصلاح شده بود فراهم کنند.

ترمیم و تعمیرات ساختمانی می‌تواند به شدت بر تعداد موریانه ها تاثیرگذار باشد. اجتناب از ایجاد ترک‌ها و شکاف‌ها در ساختمان و حفظ سلامت سازه‌ها، می‌تواند از ورود موریانه‌ها و حشرات مختلف به داخل خانه جلوگیری کند. بنابراین، این اقدامات می‌توانند به بهبود شرایط زیست‌محیطی در داخل خانه و کاهش احتمال مواجهه با آفات کمک کنند

موادی مانند برگنت، بوراکس، یا روغن نعناع، موریانه‌ها را دور می‌کنند. این مواد را در محل‌های ورودی یا مسیرهایی که موریانه‌ها از آن عبور می‌کنند، قرار دهید

اطمینان حاصل کنید که پس از ساخت و ساز و تغییرات ایجاد شده در فضای خانه، تمام قالب های چوبی از بین بروند. موریانه ها اغلب می توانند به این وسایل چوبی حمله کرده و از آن برای دسترسی به خانه شما استفاده کنند، در این صورت باید در اسرع وقت، برای ریشه کن کردن موریانه ها با استفاده از سموم قوی برنامه ریزی کنید.

 

سم موریانه ترمیدور

سم موریانه کش ترمیدور- ریشه کنی موریانه - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: